Werpclinic "Honger" maart 2015

"Honger" Werpclinic van The Casting Four bij Vislust Almelo. De start van een nieuw vis- en werp seizoen 2015

Zaterdag 21 maart 2015 samen met Erik Hakkert en Gerrit Dekker een werpclinic verzorgd voor de vliegvisclubs "Vislust" uit Almelo en "De Twentse Vliegvisser" uit Hengelo op recreatiepark "Het Lageveld" te Wierden. Met een mooie opkomst van zo'n 20 man werd begonnen met een warming up met de basistechniek. Dat was gezien de temperatuur ook nodig want het was koud. Vervolgens werd in drie groepen en met behulp van de 5-essentials aan verbetering van de basistechniek gewerkt. Inmiddels was het zonnetje erbij, Jan had voor een perfecte pan snert gezorgd en onder het genot van sterke verhalen werd de de lunch gebruikt. Na de middag werd veel aandacht besteed aan de water- en truukworpen, het verbeteren van de dubbele strip. Omdat door de mannen veel in Duitsland op de rivieren wordt gevist werd bij de truc en waterworpen steeds de relatie gelegd naar stromend water. Uit de reacties begrepen we dat het een geslaagde dag was en dat was zeker wederzijds. We hebben het met plezier gedaan en wat ons betreft voor herhaling vatbaar. En mannen mocht er nog interesse zijn voor aanvullende training geef je dan op voor de KCF-clinics bij de OASE aan het Drontermeer. Al met al een uitermate plezierige dag.

Kijk hier naar een filmpje van deze bijeenkomst