Veel kilo's vis in nachtkoppelwedstrijd Vislust-Feenstra

Zondag, 23 augustus 2020

In de nacht van 21 op 22 augustus vond er een nachtkoppelwedstrijd plaats in het Overijssels Kanaal, aan de Turfkade. 12 koppels bonden de strijd met elkaar aan.

Het kanaal kenmerkt zich door het diepteverschil. Vanaf de brug in de Schuilenburgsingel richting de brug in de Kolthofsingel/Aalderinkssingel loopt de bodem op. Bij de loting waren de koppels op de plekken 1 t/m 6 blij dat ze op het ondiepere gedeelte zaten, maar ze kwamen bedrogen uit. De vangsten op het diepere gedeelte waren beduidend beter.

De wedstrijd was georganiseerd door Jan Feenstra met ondersteuning door de wedstrijdcommissie. Winnaar werd het koppel J. Jannink en J. Slots, met bijna 36 kilo vis. Een geweldig resultaat. Heren van harte gefeliciteerd.
Goede tweede werd het koppel J. Bruggink en E. Niks met ruim 21 kilo en op de derde plaats eindigden de heren Pluimers met ruim 16 kilo vis. De volledige uitslag vind je hier.

Totaal werd in deze wedstrijd ruim 136 kilo vis gevangen. Dat komt niet zoveel voor. Het was overigens een prachtige nacht om aan de waterkant te zitten.

De wedstrijd werd gesponsord door

Kram auto┬┤s  Raven Hengelsport

Waarvoor onze dank namens alle deelnemers.