Vissen in de havenkom

Zondag, 13 november 2022

Vanaf 16 november t/m 9 januari zullen er in diverse wateren in het centrum van Almelo water fonteinen komen te liggen, en in de havenkom een ijsbaan. Met name het gedeelte bij het stadhuis en de havenkom is een plek waar in de winter vaak gevist wordt.

De kans is groot dat de vis de komende weken de haven weer binnen trekt. En dat wij als vissers daar weer graag ons hengeltje uitwerpen.

Maar let op!!

Bij de voorgaande edities van de fonteinen is gebleken dat vishaakjes in de fonteinen terecht kwamen en dat leverde storingen op.
En tijdens de periode dat de ijsbaan er lag bleek dat vissers nog wel eens teleurgesteld bij de havenkom kwamen en zagen dat er op dat moment door ander gebruik van het water niet gevist kon worden.

Dus als je de komende weken in de haven of in het kanaal langs de rechtbank en het gemeentehuis gaat vissen, zorg er dan voor dat je geen overlast veroorzaakt en geen schade toebrengt aan bijvoorbeeld de fonteinen. Wees een ambassadeur voor de hengelsport en laat zien dat vissen en andere activiteiten heel goed samen komen gaan.