Algemene Ledenvergadering najaar 2022

Dinsdag, 13 december 2022

Op maandag 22 november vond de ALV najaar 2022 plaats. Met 59 leden was de zaal redelijk gevuld. Na het openingswoord van de voorzitter volgden allereerst de mededelingen.

• Er werd gevraagd voorzichtig te zijn met het vissen rond de ijsbaan en met name de fonteinen. Het is al eens voorgekomen dat een fontein in storing is gevallen vanwege een vishaakje.
  • Begin 2023 verschijnt er voor alle Almelose inwoners een brochure van ActiefAlmelo  waaruit een keus kan worden gemaakt voor
  • Sportieve en creatieve activiteiten voor jong en oud. Vislust staat daar ook in met een aanbod voor Visles voor Senioren.
  • Op zondagochtend 4 december komt Galathea een oefenduik houden in de Dollegoorvijver. Zij gaan de vijver in een film in beeld brengen, boven en onder water. Maar ook zullen ze obstakels in beeld brengen welke een gevaar vormen voor gehaakte vis.
  • Vislust gaat meedoen aan een inzameling voor het Sportdepot Almelo. Op deze wijze hopen we kinderen die het minder breed hebben in staat te stellen te gaan vissen. Hebt u bruikbare hengelsport spullen, lever ze in het op het clubhuis op maandag-, dinsdag- of donderdagochtend.
  • In het clubhuis wordt een poster opgehangen 'Almelo is oké'. Het is een bewustwordingscampagne rond het thema ongewenst gedrag, waarvoor ook binnen de sportverenigingen in Almelo aandacht wordt gebracht.
  • Op 21 december zal AHV Vislust samen met hopelijk alle andere sportverenigingen in Almelo een convenant ondertekenen. Het convenant zet zich in op drie thema’s die een belangrijk onderdeel vormen van een gezondere sportomgeving, namelijk: Rookvrije Generatie, verantwoord alcoholbeleid en een gezonde kantine.
Na de mededelingen werd er aandacht gevraagd rond het energieverbruik en de oplopende kosten, werd nog even teruggekeken op de realisatie van de mindervalide steiger aan de Loolee en werd een uitgebreide huldiging gehouden van alle winnaars in 2022.
Na de pauze werd er een film gedraaid over het project Swimway Vecht, een project waarbinnen door het zenderen van vissen getracht is belemmeringen in beeld te brengen die vissen tegenkomen bij hun paaitrek. De film kunt u hier starten.
En na de film werd de vergadering afgesloten met een verloting van mooie hengelsportartikelen.