Convenant gezonde sportomgeving

Donderdag, 29 december 2022

Het sportbedrijf Almelo werkt aan een convenant gezonde sportomgeving. Ook uw hengelsportvereniging doet mee. Samen met op dit moment 30 andere sportverenigingen.

Het convenant zet zich in op drie thema’s die een belangrijk onderdeel vormen van een gezondere sportomgeving, namelijk:
  1. Rookvrije Generatie
  2. Verantwoord alcoholbeleid
  3. Een gezonde kantine.
Uiteraard bereiken we dit niet van de ene op de andere dag en het betekent ook niet dat we rigoureuze maatregelen gaan doorvoeren.
Met dit convenant spelen we juist in op de toekomst en zullen we stap voor stap kleine acties stimuleren en in gang zetten.

Want de overheid gaat in de toekomst steeds meer aansturen op de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de sportclubs. Dat zal  gepaard gaan met maatregelen.

Met het Almelose convenant Gezonde Sportomgeving spelen we hier al op in en zullen we stapsgewijs met elkaar hiernaartoe werken.

Op de foto tekent de voorzitter het convenant. Dit gebeurde op 21 december 2022 op de tijdelijke ijsbaan in de havenkom.