Uitslag streetfishwedstrijd voor de jeugd

Maandag, 11 december 2023

Op zondag 10 december 2023 werd door AHV Vislust een streetfishwedstrijd georganiseerd. Met 25 deelnemers was er sprake van een grote enthousiaste groep vissers die in twee leeftijdsgroepen op pad gingen om een roofvis te vangen. Het weer was guur en koud, maar het enthousiasme was groot. Goed gemutst gingen de deelnemers na een korte instructie en voorzien van een meetlint om 9:30 uur op pad.

In de leeftijdsgroep basisonderwijs werd een snoek gevangen van 45 centimeter door Jesse Ezinga (op de foto links).
In de leeftijdsklasse vervolgonderwijs was de winnaar Jesse Borgerink (foto rechts). Hij ving een snoek van 51 centimeter. Beide mannen waren trots op hun eerste prijs en kregen een mooi applaus.
Na afloop was er voor alle deelnemers warme chocomel en een broodje hamburger. Ook de kleumende ouders werden niet vergeten. En ondanks de matige vangsten, slechts twee vissen door 25 ceelnemers, was er na afloop toch de vraag om vaker een dergelijke wedstrijd te organiseren.

Ook voor de deelnemers die geen vis wisten te vangen was er overigens een prijs in de vorm van een waardebon van een hengelsportzaak.

Neem ook een kijkje in het fotoalbum van deze wedstrijd.