Najaarscompetitie 2020 van start

Zondag, 11 oktober 2020

Vanmorgen (10 oktober) om 09.00 begon de loting van de eerste wedstrijd, van een reeks van 8, aan de Loolee/Mariabrug. 10 mannen mochten een graai nemen voor een plekje aan het mooie water. Met een lekker zonnetje op de snoet kon men zich gaan installeren. We hadden een uurtje de tijd gekregen om onze visuitrusting op te stellen.

Om 10.00 uur klonk het startsein/toeter, we konden beginnen. De onderlinge afstand wordt goed in acht genomen.
Zo te zien werd er links en rechts van mij goed gevangen, de één naar de andere werd binnen gehengeld, Vooral de man op links kaapte ze voor mijn neus weg.
Gelukkig liet hij er nog wel wat voor mij zwemmen.
Tegen 11.30 uur begon het weer om te slaan, paraplu’s kwamen te voorschijn en we visten door in de storm en regen.
Rond 13.30 uur durfde het zonnetje zich weer te laten zien, we hadden dus nog een zonnig half uurtje om te genieten. Al met al was het een mooie wedstrijd.

Op naar volgende week mannen 🎣
(Lateraal Kanaal/Slagenweg)

Tot zover het relaas van deelnemer Jan Blijenberg.
De eerste wedstrijd is er redelijk gevangen, ruim 20 kilo vis, gemiddeld meer dan 2 kilo per deelnemen.