Feedercompetitie 2022 komt goed op gang

Donderdag, 26 mei 2022

Op woensdagavond 18 mei is een nieuwe competitie gestart, georganiseerd door Johan Slots. Totaal 23 deelnemers gaan met elkaar de strijd aan. Er wordt vier keer gevist aan de Slachthuiskade, vanaf de 23 steigers die we daar hebben. Twee wedstrijden worden gevist in kanaal Almelo - de Haandrik tussen Aadorp en Vriezenveen. Van de zes wedstrijden tellen er vijf mee voor de einduitslag.

Het inleggeld van de deelnemers is beschikbaar als prijzengeld voor het eindklassement. Daarnaast zijn er per wedstrijd drie pouleprijzen te winnen, in de vorm van waardebonnen, beschikbaar gesteld door AHV Vislust en gesponsord door hengelsport Raven.

Bij de eerste wedstrijd op 18 mei werd er totaal iets meer dan 27 kilo gevangen. Bij de tweede wedstrijd, op 25 mei, was de totale vangst al bijna 60 kilo. Dat gaat dus de goede kant op. Voor de gehele uitslag, klik hier.

Na twee wedstrijden voeren drie deelnemers elk met 11 punten het klassement aan. Van deze drie heeft Henri Wermelink het meeste gewicht, dus is hij op dit moment lijstaanvoerder. Op de foto Henri die op woensdagavond 25 mei een mooie brasem aan zijn vangst kan toevoegen.

De volgende wedstrijd is op woensdag 1 juni, weer aan de Slachthuiskade.