Visveiligheid Dollegoorvijver

Zondag, 29 september 2024

Om onze visstand en het welzijn van de karpers in de Dollegoorvijver te waarborgen, willen we een nieuwe ongeschreven regel introduceren. Het is ons opgevallen dat er in de hoek bij de takken te veel vissen verspild raken. Daarom hebben de commissie Water-& Visstandbeheer en het bestuur overlegd en zijn we van plan de hoek af te bakenen om het vissen daar te beperken. Hierbij willen we de volgende afspraken graag onder jullie aandacht brengen.

• Niet verder vissen dan de eerste grote wilgenstruik. De laatste twee steigers worden vanaf nu niet meer bevist.
  • Vermijd bij het nachtvissen dat je lijnen te ver tegen de takken en struiken liggen. Dit voorkomt vastzitten en onnodige schade.
  • Blijf altijd in de buurt van je hengels. Het is ten strengste verboden om bij je hengels weg te lopen. Als je om welke reden dan ook even weg moet, dien je je hengels eerst uit het water te halen. Dit voorkomt mogelijke schade aan onze karpers.
  • We moedigen iedereen aan om alleen met visveilige systemen te vissen. Dit is om ervoor te zorgen dat onze karpers geen onnodige risico’s lopen. Voor advies over de beste visveilige systemen, haken, en of onderlijnen opties verwijzen we je graag door naar je lokale hengelsportwinkelier.

Er is een kans dat hierop controles zullen plaatsvinden. Controleurs kunnen ook informatie geven over de regels en visveilige systemen.
We rekenen op jullie medewerking om de Dollegoorvijver een veilige en gezonde omgeving te houden voor onze geliefde vissen.
Met vriendelijke groet,

Bestuur AHV Vislust Almelo