Jan Hammink wint de vrijwilligerswedstrijd 2024

Zondag, 6 oktober 2024

Op zondag 6 oktober 2024 is de jaarlijkse wedstrijd voor vrijwilligers gevist. Na het forellenfestijn in 2023 was nu het Overijssels Kanaal de plaats waar 17 vrijwilligers het tegen elkaar opnamen.

Het bleek een moeizame visdag te worden. De grote vis liet het afweten. Edmond Kats wist nog zes mooie baarzen te vangen, goed voor twee kilo vis, maar de rest van de deelnemers was aangewezen op kleine vis.

En dat is Jan Hammink wel toevertrouwd. Na twee voerplekken te hebben opgebouwd voor de feeder liet hij deze verder met rust en richtte hij zich van begin af aan op de "donderpadden". Dat bleek een goede keuze. De zwartbekgrondel is bij veel deelnemers niet geliefd, sommigen willen hem zelfs niet in het leefnet hebben. Ruim 300 wist Jan er te vangen in vier uur tijd, samen met enkele kleine
baarsjes goed voor ruim twee kilo vis. Jan van harte, de wisselbeker is het komende jaar voor jou.

De prijsuitreiking vond plaats in het clubhuis. De dag werd afgesloten met een goed verzorgde barbecue voor alle vrijwilligers en hun partners.
Op de foto links de zwartbekgrondel, op de foto hieronder ontvang Jan (r) uit handen van voorzitter Koen van Goor de wisselbeker.