Vissen met bewoners van Het Meulenbelt

Woensdag, 13 juni 2018

Op 12-juni werd de Dollegoorvijver bij ons clubgebouw bezocht door 6 gedreven vissers. Elk jaar probeert men met behulp van vrijwilligers om een aantal bewoners van het zorgcentrum` Het Meulenbelt `een paar uur te vermaken om aan onze vijver bij het clubgebouw te gaan vissen. Die bewoners zijn met een bus van het zorgcentrum naar ons toegebracht. Er werden stoelen aan de waterkant geplaatst zodat een ieder fatsoenlijk kan zitten. Hengels voorzien van dobber en haak zijn voor deze mensen door onze vereniging ter beschikking gesteld en werden door vrijwilligers opgetuigd . Eerst gezamenlijk een kopje koffie en toen kon het vissen beginnen.

Een paar handjes voer bij elke dobber in het water gegooid en dan maar wachten op de eerste aanbeet. Na een half uurtje is het eerste visje een voorn van 18cm uit het water getrokken. Even later een klein baarsje en nog een paar visjes.
De vrijwilligers deden het aas aan de haak en haalden de gevangen vis van de haak en deden ook weer maden aan de haak zodat deze mens op hun gemak konden vissen.
In het totaal werden er 6 vissen uit het water gehaald.
Tussentijds ging men nog met hapjes rond en zo werd deze ochtend gezellig gemaakt voor deze bejaarde mensen.
Na het vissen werd alles weer netjes opgeruimd en de tevreden vissers zijn na een geslaagde ochtend weer terug naar Het Meulenbelt gebracht.
Zonder initiatief van de organisatie en vrijwilligers was het zeker niet gelukt.