Corona richtlijnen versoepeld

Woensdag, 3 juni 2020

Inderdaad, de coronarichtlijnen zijn versoepeld. Hoewel we vanaf het begin van de coronacrisis de gehele tijd hebben kunnen vissen, mogen we nu ook weer in groepsverband onze sport uitoefenen.

Dat mag alleen in onderlinge clubjes, dus geen wedstrijden waar ook leden van andere verenigingen aan mee kunnen doen. Maximaal 30 deelnemers per activiteit. VOL=VOL.

Het wedstrijdprogramma 2020 is/wordt daarop aangepast. Binnenkort start de veteranencompetie, is de man-vrouw wedstrijd en worden overige visactiviteiten verder uitgewerkt en gepubliceerd op de site.

Wat is de grote lijn bij onze visactiviteiten:

• van belang zijn de laatste richtlijnen van het RIVM, het protocol veilig vissen bij hengelsportverenigingen en de noodverordening van de regio Twente
  • voor elke buiten activiteit in groepsverband is vooraf toestemming nodig van de gemeente en van de visrechthebbende van het water (AHV Vislust of Sportvisserij Oost-Nederland)
  • activiteiten zijn alleen toegankelijk voor leden
  • inschrijven via de site of telefonisch, persoonlijke contacten moet vermeden worden
  • Inleggelden worden vooraf betaald op de bankrekening van AHV Vislust
  • Prijzen worden door de penningmeester uitgekeerd
  • Loten: je pakt een steknummer uit een emmer en gaat door naar je stek; niet verzamelen
  • Nadat de weegploeg je vis heeft gewogen ga je direct naar huis. de uitslag volgt op de site.
  • Je volgt altijd de aanwijzingen op van de wedstrijdleiding

Alleen samen krijgen we corona onder controle.