Voortgang corona maatregelen en sportvisserij

Donderdag, 20 mei 2021

De tweede stap van het plan om uit de lock down te komen is gezet door de regering. Maar helaas betekent dat nog niet dat we kunnen vissen in wedstrijdverband. Wel mag er in groepen tot 30 personen worden gesport, dus ook worden gevist. Maar het wedstrijdelement, het wegen is nog niet toegestaan.

Alle wedstrijdvergunningen tot 9 juni zijn ingetrokken. Per die datum zal bekend zijn of het wedstrijdvissen kan worden opgepakt. Dat betekent dus dat wederom wedstrijden van de veteranencompetitie en van de seniorencompetitie komen te vervallen. Ook de Vleeswedstrijd van zaterdag 29 mei gaat niet door.

Als de senioren en veteranen willen vissen, dan is dat individueel of in in groepsverband tot maximaal 30 personen toegestaan.

Voor de coronamaatregelen en de gevolgen voor het sportvissen, zie het nieuwsbericht van Sportvisserij Nederland.